• ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
  • انشا درباره چرا میهن را به مادر تشبیه می‌کنند؟

    انشا درباره چرا میهن را به مادر تشبیه می‌کنند؟

    آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا وطن به عنوان مادر شناخته می‌شود؟ در واقع، ما همیشه به اعضای خانواده اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و آن‌ها را به عنوان بزرگ‌ترین بت اطمینان در میان انسان‌ها می‌شناسیم. به همین دلیل، امنیت حسی که در میان ارتباط اعضای خانواده وجود دارد، در معنایی به وطن نیز نسبت داده می‌شود.

    انشا درباره چرا میهن را به مادر تشبیه می‌کنند؟

    هیچ چیز مانند وطن و هیچ حسی مانند بودن در کنار مادر نیست. شاید این حس نیز از مسائلی باشد که باعث انتقال آن حس خوب می‌شود. اگر شما از تلخی‌ها و مشکلات بزرگ زندگی دوری می‌جویید و در این راه نیز از هیچگونه حس منفی جانبی آسیب نمی‌بینید، با مادرتان همراه شوید و همیشه با او درد و دل کنید.

    در کشورهایی که با اتفاقات تلخ و سختی‌های بزرگ و کوچک روبرو هستند و شما ثروتمندترین فرد شهر هستید، اما شرایط کشورتان خوب نیست و حس امنیتی ندارید، هیچ فایده‌ای از ثروتتان نخواهید برد.

    اگر مادری در شرایط جسمانی و روحی خوبی نباشد، فرزندش قطعا آسیب‌های بزرگی را تجربه خواهد کرد. این آسیب‌ها می‌توانند برای فرزندش روحی و جسمی باشند. بنابراین، ما باید همواره بودن با مادر را جایگزین کردن برخی از حس‌های مثبت کنیم. در نتیجه، وطن نیز چنین حسی را می‌طلبد و به ما چنین حس مسئولیتی می‌دهد.

    نتیجه‌گیری:

    ما می‌توانیم عشق و محبتی که مادر به ما دارد را در وطن خود ببینیم و این ویژگی‌های مثبت و خوب می‌توانند امید انسان را به زندگی چند برابر کنند. به همین دلیل، ارزش قائل شدن به وطن و تلاش برای بهبود شرایط زندگی در آن، مسئولیت مشترک همه‌ی انسان‌هاست.

    برای مشاهده انشا پایه هفتم کلیک کنید