• ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
  • موضوع انشا ضرب المثل با ماه نشینی ماه شوی با دیگ نشینی سیاه شوی

    موضوع انشا ضرب المثل با ماه نشینی ماه شوی با دیگ نشینی سیاه شوی

    مقدمه:

    رفتار و گفتار افراد در محیط اطراف ما می‌تواند همچون آینه‌ای باشد که خودمان را در آن مشاهده می‌کنیم. بنابراین، باید با دقت و شکیبایی همنشینان خود را انتخاب کنیم تا تصویر ما در آینه تیره و تار نشود.

    موضوع انشا ضرب المثل با ماه نشینی ماه شوی با دیگ نشینی سیاه شوی

    تأثیر همنشینان در زندگی ما بسیار مهم است. افراد نیکوکار و خردمند می‌توانند ما را الهام بخشیده و به سوی راه درست هدایت کنند. همانند ماه که با همنشینی با آن، زیبا و درخشان می‌شویم و به دیگران نیز نور و روشنایی می‌بخشیم. اما اگر همنشینانمان ظالم، دروغگو و نادرست باشند و ما با آن‌ها همراه شویم، ممکن است ما را مانند یک آینه تیره و تار کنند و زندگیمان را به سمت راهی غلط و باری اشتباه هدایت کنند. در نتیجه، باعث پیدا کردن حسرت و پشیمانی‌های بسیاری در آینده خود می‌شویم و فرصت کمی برای جبران روزهای گذشته خواهیم داشت.

    بنابراین، با استفاده از تجربیات دیگران و با دقت در انتخاب همنشینانمان، می‌توانیم از وقوع اینگونه حوادث جلوگیری کنیم. در زندگی باید همواره به دنبال همنشینانی باشیم که ما را الهام بخشیده و به ما راه درست را نشان می‌دهند.

    نتیجه‌گیری:

    ما نمی‌توانیم تمام عمرمان را به آزمون و خطا اختصاص دهیم و به تنهایی دلباخته ماجراهای زندگی شویم. گاهی اوقات، نیاز به کمک و همراهی از دیگران نیز داریم. اما باید مراقب باشیم که افرادی که با آن‌ها همنشینی می‌کنیم، آیا ما را مانند ماه می‌سازند یا همچون یک آینه تار و تیره می‌کنند. بنابراین، قبل از آنکه دیر شود و ذات پاکی که در دست داریم تیره و تار گردد، باید از هر گونه افرادی که حتی فکر می‌کنیم همنشینی با آن‌ها ما را سیاه می‌کند، دوری کنیم تا به حسرت و پشیمانی‌های گذشته نیفتی

     

    برای مشاهده انشا پایه هفتم کلیک کنید